lindasofie

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

ÖPPNA ÖGONEN!

Av lindasofie - 5 mars 2012 18:48

När någon sitter på bänken helt ensam, och någon meter längre bort hör du någon kommentar om den tjejen på bänken som inte är speciellt positiv, istället för att lyssna och snacka mer så avbryt och gå bort och snacka med henne själv och ta reda på om hon är så elak/ful/jobbig som de andra sagt!

Öppna ögonen! Var inte rädd för sanningen. Se dig omkring, de finns människor överallt, vi är så lika men ändå så olika. Jag beundrar dom som vågar vara sig själva och stå upp för sig själva, dom kan verka kaxiga men är dom dåliga människor för det?

Om någon blir irriterad för någon grej och ni tycker de inte verkar riktigt normalt, ni har ingen aning om vad som finns i deras privatliv och vad som har hänt kanske några minuter innan ni kommer. Döm inga människor förens ni verkligen känner dom. De flesta är riktigt goa, men alla har sina dåliga sidor.


Tänk efter innan ni snackar och gör saker! 

Om folk skulle lyssna på vad andra säger hela tiden så skulle ingen ha några vänner, folk gör misstag och så kommer det alltid vara. Jag ser inte direkt ner på någon, men folk kan se ner på mig. Men dom skiter jag i, men de är inte samma sak när nära och kära plötsligt vänder sig mot en.

Allt bara strular just nu, marken under mig går sönder och försvinner.


Vissa kanske har åsikter om de jag skriver, jag är mottaglig för frågor och sånt, men jag skriver vad jag vill och om ni inte gillar det tvingar ingen er att läsa. Det här är MIN blogg.


/L

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lindasofie - 4 oktober 2012 18:26

http://tibby.blogg.se/ varsågod och kika in! Följ, kommentera och sprid ...

Av lindasofie - 7 september 2012 10:42

Jag funderar på att sluta blogga ett tag, känns inte som det är någon mening med det längre. Men håll utkik, kanske börjar snart igen. ...

Av lindasofie - 5 september 2012 18:28

Att känna att du aldrig räcker till, Att alltid känna sig ivägen. Att alltid behöva göra allting rätt medan andra bara säger, det är lätt. Inte bara säga: Fuck you, o gå din väg. Försöker och försöker, men vägen går inte alltid rakt. Men nä...

Av lindasofie - 5 september 2012 17:09


Sjuk - Toppen Skulle egentligen varit med och sprungit alléåttan som va idag på 8km i skolan, men självklart så blir man förkyld och inte kan vara med... Får typ slags "anfall" ibland där jag blir jätte yr och helt borta, fick det i skolan igår ...

Av lindasofie - 3 september 2012 20:47


Det är verkligen skönt när man faktiskt får hjälp av läraren på riktigt och inte bara säger aa det är rätt, fortsätt jobba nu och sen går de, utan att dom sätter sig ner med en och går igenom det på riktigt så man verkligen får hjälp när man behöver ...

Presentation


Jag är en tjej på 15 vintrar som älskat musik och skriver mycket om tankar, livet och lite sånt jag har lust med. Om ni har någon fråga är det bara att skriva eller att slänga en kommentar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards