lindasofie

Alla inlägg under april 2012

Av lindasofie - 29 april 2012 12:49

Kul att det är fint väder och 15 grader i skuggan, men jag har ingenting att göra!! 

Får la sätta mig på altanen och bli bruuun, eller så sitter jag inne och kollar på big brother...

Av lindasofie - 28 april 2012 20:21

Idag så konfirmerade jag mig!!! igår va vi och övade i flera timmar och nu är det över, synd fast ändå kul. 

Jag är förkyld men jag sjöng ändå, lät inte jätte bra (tyckte jag) men jag är ändå glad att jag gjorde det :)

Fick ju såklart presenter också! Fick en system kamera, lite smycken som gått i generationer och så, fick även 1000 kr av mormor och Jan. Tack för allt! Kanske lägger in några bilder senare, har dom inte själv just nu.

Av lindasofie - 25 april 2012 14:00

Gick till skolan idag och jag klarade hela dagen! Även fast min hals protesterade lite grann, men jag kunde alla fall få fram ljud utan att de bara blev till små viskningar. 

Senare ska jag på konfa som vi har 3 gånger den här veckan, men fram tills dess måste jag plugga! Rätt mycket denna veckan så har man förkylningar och massa konfa, stressig vecka!

Av lindasofie - 24 april 2012 15:43

Kunde inte sova inatt för att jag hade så ont i halsen, jag vaknade hela tiden och de gjorde svin ont så jag kunde inte somna om direkt heller, fick ligga där ett tag tills jag somnade och sen vaknade jag efter en timma igen, och så har hela min natt varit. Man vaknar upp på morgonen och kan inte prata, dricker te och äter en macka, hoppas att de ska gå över, men de gör de nte, går till skolan utan att kunna prata, får bara fram ansträngda viskningar... Och jag som hade tänkt sjunga "You Raise Me Up" på lördag då jag har konfirmation. Men antagligen så kan jag glömma de, det är en svår låt med höga toner och när rösten inte är 100% bra kommer de låta förjävligt och att jag inte får öva nu med min hals, och jag kan inte låten så värst bra. Men om den är tillräckligt bra ska jag försöka sjunga med dom andra i gruppen i alla fall :)

Jag gick hem innan lunchen för då orkade jag inte mer, dricker lite te och kollar ett missat avsnitt av Big Brother!

Så ska jag vara så tyst som möjligt och hoppas att jag kommer bli frisk! Jag som verkligen hade sett fram emot sången och så!


Kramar

 

Av lindasofie - 22 april 2012 19:16

Då är de ca en vecka kvar tills jag konfirmerar mig då.

Känslan som uppstår när man inte hittar klänningen man ska ha, den finns verkligen ingenstans! Men tillslut hittade jag den!

Kram

Av lindasofie - 22 april 2012 15:29

Förlåt att jag inte skriver så ofta! Men jag har rätt mycket att göra just nu och så, lusten att skriva är inte jätte stor nu, men  den kommer nog tillbaka snart. Jag vet att jag tappar läsare när jag inte skriver så ofta, men de får jag ta då. Men jag är glad om ni fortsätter följa bloggen och kollar då och då :)

Av lindasofie - 15 april 2012 21:59

Sista dagen idag innan lovet är slut, skola i morgon alltså. Trist...

orkar verkligen inte... jag kommer tappa lusten så fort jag kommer dit, de vet jag. Men det blir bara jobbigare om jag inte gåt dit eftersom jag då hamnar efter och får de tuffare. 

Idag har jag mest legat i sängen och tagit de lugnt, även gymmat! Har typ ont i hela kroppen nu, tränat 3 dagar i rad, men då känner man sig bara duktig. 

Sitter just nu med en film (Joyful Noise) framme men måste göra klart de sista på hk grejen som skulle vara inne för läängesen innan jag kan se filmen. 

Ha de bra!


   

Av lindasofie - 14 april 2012 17:54

Ligger i mörkret med täcket över mig. 

Jag vrider och vändet på mig men ingenting är bekvämt,

försöker slappna av men hjärtat slår högt och snabbt.

Tankarna och bilderna snurrar runt i huvudet snabbare och snabbare,

kan inte få slut på dom.

Drömmer om att jag slår och sparkar vilt på träden i en skog,

slår tills mina knogar blöder och min kraft tar slut,

lägger mig på den lätt fuktiga marken och skriker så fåglar och andra djur flyr.

Vet inte vilka känslor som är vilka,

allt bara kommer på samma gång i hög fart.

Presentation


Jag är en tjej på 15 vintrar som älskat musik och skriver mycket om tankar, livet och lite sånt jag har lust med. Om ni har någon fråga är det bara att skriva eller att slänga en kommentar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards