lindasofie

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

hur ser folk mig?

Av lindasofie - 18 maj 2012 17:47

Jag tänker alltid på vad folk tycker om mig och undrar var dom tänker när jag göra såhär, tycker dom att jag är jobbig? barnslig? äcklig? underbar? rolig?

Det är sånt jag tänker på när jag träffar nya människor, oftast när dom är äldre. Även de jag skriver här, men jag bryr mig inte lika mycket längre. Jag vill att folk ska tycka om mig, men man kan inte vara kompis med alla, även fast man vill. jag tycker ju inte om alla heller, och det är så det ska vara.

Jag var rätt blyg när jag var liten och har fått höra att jag aldrig hörs och sånt. Men när jag började högstadiet blev jag inte lika tystlåten och kunde prata högt och sånt, inte bry mig lika mycket som jag gjorde innan, var alltid rädd för att säga fel. Nu tänker jag mer om jag sa fel saker efter jag sagt dom istället för att vara tyst först. 

Och jag vill verkligen inte tillbaka dit när jag var så tyst, de vill jag verkligen inte! Och det kan göra så att jag inte riktigt blir mig själv alltid även fast jag försöker, jag vet ju knappt vem jag är och vem jag vill vara, jag vet bara vem jag inte vill vara. Det är som att fly från sig själv. Och det vet jag att jag inte är ensam om. 

jag ska inte vara rädd för att skriva vissa saker, för att jag vet att jag inte är ensam, om ni vågar vågar jag, och om jag vågar, vågar ni!

 
 
allibrall

allibrall

19 maj 2012 17:14

fin blogg! Var med i min tävling? ♥
http://allibrall.blogg.se/2012/may/den-som-kommenterar-mest.html#comment

http://allibrall.blogg.se

 
klara

klara

20 maj 2012 20:29

linda, jag ser dig såhär:
du är helt jävla fukking underbar! du är min bästa vän i vått och torrt! jag älskar dig så ortligt mycket, du går inte att beskriva dig i ord! när jag tänker på dig blir jag varm, flr att du är bäst! du är så jävla underbar, älskar dig så otroligt mycket! <3

http://nattstad.se/kklara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lindasofie - 4 oktober 2012 18:26

http://tibby.blogg.se/ varsågod och kika in! Följ, kommentera och sprid ...

Av lindasofie - 7 september 2012 10:42

Jag funderar på att sluta blogga ett tag, känns inte som det är någon mening med det längre. Men håll utkik, kanske börjar snart igen. ...

Av lindasofie - 5 september 2012 18:28

Att känna att du aldrig räcker till, Att alltid känna sig ivägen. Att alltid behöva göra allting rätt medan andra bara säger, det är lätt. Inte bara säga: Fuck you, o gå din väg. Försöker och försöker, men vägen går inte alltid rakt. Men nä...

Av lindasofie - 5 september 2012 17:09


Sjuk - Toppen Skulle egentligen varit med och sprungit alléåttan som va idag på 8km i skolan, men självklart så blir man förkyld och inte kan vara med... Får typ slags "anfall" ibland där jag blir jätte yr och helt borta, fick det i skolan igår ...

Av lindasofie - 3 september 2012 20:47


Det är verkligen skönt när man faktiskt får hjälp av läraren på riktigt och inte bara säger aa det är rätt, fortsätt jobba nu och sen går de, utan att dom sätter sig ner med en och går igenom det på riktigt så man verkligen får hjälp när man behöver ...

Presentation


Jag är en tjej på 15 vintrar som älskat musik och skriver mycket om tankar, livet och lite sånt jag har lust med. Om ni har någon fråga är det bara att skriva eller att slänga en kommentar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards