lindasofie

Alla inlägg under augusti 2012

Av lindasofie - 1 augusti 2012 23:51

Hur kan man bli så sjukt beroende av att man måste vara online? Om du inte är online blir dina kompisar sura för att de inte kan nå dig, om du då har stängt av din mobil i typ en timma ( helt osannolikt i dagens ungdom) så missar du antagligen något, när man måste veta allting och vara med hela tiden måste man bli otroligt stressad, jag känner det ibland, jag måste kolla min mobil varje minut så jag inte missar något. Det är sjukt, förr kunde jag stänga av min mobil en hel dag, men idag måste jag erkänna att jag inte skulle klara det. Och jag är verkligen inte den enda.

Måste alla veta och ha koll på allting hela tiden? Kan det verkligen vara så viktigt? Det är viktigare att kolla Facebook än att ta hand om vårt land och studie. Vart är världen påväg?

Av lindasofie - 1 augusti 2012 22:15

Varför ska det finnas så mycket orättvisa i världen? Jag pratar inte bara om Afrikas fattigaste, utan även orättvisan mellan oss som lever bredvid varandra, sida vid sida. Det finns dom som inte kan arbeta för att dom är sjuka, eller dom som har sjuka föräldrar som har det besvärligt med alkohol droger osv. Medan vissa har det jätte bra, rika föräldrar får allting de pekar på, har ingen aning hur andra har det. De tror att allt är enkelt i livet tills de blir vuxna och måste tjäna egna pengar och köpa sina egna grejer, då blir det inte lika lätt.

Även om jag skulle få välja att få allting jag ville ha precis när jag säger det istället för att tjäna ihop egna pengar och spara och ändå köpa en billigare variant skulle jag inte vilja ha det, för det blir lättare senare i livet om man redan har lite erfarenhet från början.

Tycker det är så himla orättvist att alla inte ska ha det lika bra, alla får inte ha 2 föräldrar som älskar en och bryr sig om en, alla får inte ens mat för dagen.

Man blir så arg!

 

Men även de personer som du tror har ett perfekt liv kan ha det väldigt tufft, men den sidan vill man ju såklart inte visa, allting ska vara perfekt idag, i alla fall på utsidan.

Av lindasofie - 1 augusti 2012 16:49

Kom iväg till gymmet förut, trodde aldrig jag skulle orka, va rätt trött i morse, men det gjorde jag! Jobbigt pass blev det med, fick springa till bussen som jag precis missade och fick vänta på tåget istället... Kul att skynda sig som en galning och sen missa det precis efter en sjukt jobbig träning?

Men nu är jag hemma i alla fall och är helt slut.

Känner mig stolt! Har verkligen kommit igång med träningen nu.

Tänkte kolla på Glee och fixa något att käka, vi hörs!

 

Presentation


Jag är en tjej på 15 vintrar som älskat musik och skriver mycket om tankar, livet och lite sånt jag har lust med. Om ni har någon fråga är det bara att skriva eller att slänga en kommentar.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards